torek, 22. september 2015

Epilog - Obstoj neobstoja logike 4

"Epicurusov argument je logičen, ker je logičen."

Čeprav je debata, ki se je razvila iz sogovorčeve trditve, da je mogoče dokazati neobstoj Boga z logičnim argumentom problema zla, obetala, pa se je že takoj na začetku izkazalo, da debate sploh ni. na eni strani sem se jaz lotil dokazovanja, da "vsedobrost" Boga ni nujno tisto, kar se na prvi pogled zdi in sem tako pokazal, da so nekateri zaključki argumenta nepravilni, na drugi strani pa se je moj sogovorec že na začetku odločil, da se ne pogovarjava o tem argumentu in je vsak moj stavek razlagal kot zavestno dokazovanje Boga, četudi tega nisem nikjer trdil.

Kljub temu, da sem mu nekolikokrat jasno povedal, da se pogovarjam le o tem (Epicurusovem) argumentu, je sprva to preslišal in nadaljeval s svojimi nebulozami brez repa in glave, naposled pa je v zadnjem odgovoru enostavno zatrdil, da se o tem argumentu že dolgo ne pogovarjava več, kar je naravnost smešno. Res je, da se on že od začetka ni bil sposoben pogovarjati o njem, ker mu ni šlo od rok niti to, da mora dopuščati določene božje lastnosti, da bi mogel dokazati neobstoj tega Boga, vendar pa sem se jaz striktno pogovarjal le glede na ta argument. Ob strani sem celo pustil začetne opazke o ateistih, da bi se lahko bolj fokusiral na sam argument.

Da začneva pogovor o tej temi, naj vas spomnim, je iniciiral prav moj sogovornik, ko je na moje besede, da ateisti ne trdijo, da morejo dokazati neobstoj Boga, ker se menda ne da dokazati, da nekaj kar ne obstaja, ne obstaja, rekel, da mi bo prihranil trud in me je napotil na ta "problem zla". Izkazalo se je, da tega argumenta ne more braniti, ker je tako odločen v nek svoj prav, da noče niti predpostavljati, da je Bog vsemogočen. Podobno, kot da bi nekdo, ki bi trdil, da pegaz ne obstaja, trdil, da pegaz nima kril in zato ne obstaja. To je naravnost smešno in nezaslišano. A ker ni zmogel preplezati že te osnovne prvotne predpostavke, da govoriva o Bogu in morava torej predpostavljati, da je to in to in to, kot morava za pegaza predpostavljati, da ima krila, se je zato ustavil in moje razglabljanje o Bogu na osnovi problema zla, začel interpretirati, kot moje apologetstvo v oziru na dokazovanje, da Bog je.

V resnici je vse skupaj smešno. Sam začuda porabim več časa ob branju in poslušanju ateistov, kot pa modernih katoliških oz. krščanskih intelektualcev. Zato imam precej dobro sliko o predpostavkah modernih ateistov. Naprimer, z razliko mojega sogovorca vem, da npr. Sam Harris ne bi nikdar predlagal, da Bog ne obstaja že po logiki stvari, torej glede na logični problem zla. Ker je ta argument napačen, ker predpostavlja nekatere stvari, kot sem dokazal v prejšnjih blogih na podoben način, kot da bi za pegaza nekdo predpostavljal, da je to leteči konj s krili, ki pa ne leti. Če ne leti, ni leteč in ni pegaz. Če Bog ni vsemogočen ni Bog. Ojojoj! Vendar koliko je ta logika naredila preglavic mojemu sogovorcu. Ta enostavna predpostavka vsemogočnega Boga, ki mora biti nujno vsemogočrn, da bi bil Bog, tako kot mora pegaz nujno leteti, da bi bil pegaz, mu bi skoraj razpočila glavo in zmagoslavno je uperil prst v "teista" zaslepljen z lastno predpostavko, da govorim, da Bog gotovo obstaja, ker je vsemogočen. In je ničkolikokrat ponovil dve magični besedi: cirkularna logika. Tako kot je na začetku ponavljal besedi: strawman in ad-hominem. Stavim, da še do tega trenutka ne razume zakaj pravim, da mora biti Bog vsemogočen, da bi smel biti Bog oz. da mora pegaz leteti, da bi smel biti pegaz. Cirkularna logika!, je rekel, ker je vzel določen segment mojega protiargumenta in ga ni razlagal v okviru protiargumenta, temveč ga je vzel za samostojen argument in se ga lotil napadati po najboljših močeh.

Iz takšnega bebavega diskutiranja se bo še najlažje izvil, če sedaj zatrdi, da je trolal, ker prav vsak, ki ima vsaj malo pameti v glavi bi razumel, da je argument logičen, če so njegove predpostavke resnične oz. bolje rečeno skladne. Ampak jaz dobro vem, da bo, če vidi ta moj odgovor, nadaljeval z isto trapasto taktiko, ki je ne le smešna temveč "nezaslišana"! (klicaj za občutek večje dramatičnosti.) Zato pa bom jaz prenehal z dolgimi odgovori vse dokler se vsaj ne uskladiva, da se pogovarjava o isti zadevi, in dokler ustrezno ne naslovi moj protiargument. Če pa meni, da se je glede tega izčrpal, naj predlaga kakšno drugo podobno oz. sorodno (ali pa nekaj čisto drugega) temo, vkolikor ga zanima moj pogled oz. moj odgovor. Ni pa nujno, brez skrbi.



Agitator


Ni komentarjev:

Objavite komentar